tisdag 29 september 2009

Utlandstevens dragningskraft













Att åka utomlands kan vara givande på många sätt. Viskyn på flyget, köpa forties i mataffären och dricka den ur enbrun påse, beställa - Una grande serveza, porr farbror! i baren osv,osv Allt är spännande och har med alkohol att göra. Men en favorit som jag alltid återvända till är teven på hotellet. Det känns som att man får reda på mer om ett lands kultur och allmäntillstånd blippandes på teven några timmar än en kulturell dag på stan. Nu pratar vi inte om att kolla på CNN eller sånt som vi kommer åt hemifrån, utan de nationella lite skummare kanalerna.











Det spelar ingen roll om jag haft en sista dag i N.Y eller om det är valslakt på Island. Lik förbannat sitter jag där på rummet gloendes på typ paneldebatter om Palio i Siena. Om jag är i Spanien blir det givetvis kanalen som sänder bögporr dygnet runt(vakna Sverige!, det är 2009). Oftast är det detta som jag minns starkast från mina semestrar. And I love it!

Hejade på Drakarna för att vi bodde i deras hood, men ville egentligen heja på Ankorna. Mer Bajen över dom.

1 kommentar:

  1. Jag brukar fastna för alla dessa galor som inte tycks kräva någon anledning att anordna i Spanien och Italien. Alltid utomhus, alltid med lite "snyggare" programledare.

    SvaraRadera