måndag 28 september 2009

Gåtan Brooke Shields



Idag hamnade jag återigen framför ett gammalt avsnitt av Suddenly Susan och började som vanligt reta upp mig på Brooke Shields. Jag har alltid haft svårt för henne, utan att kunna sätta fingret på vad i hennes uppenbarelse som stör mig. Länge har det varit ganska lugnt på Brooke Shields-fronten, men sedan det där sabla Lipstick Jungle började visas tycker jag att hon dyker upp överallt, och nu finner jag mig alltså titt som tätt dumstirrandes på gamla Susan-repriser. Varje gång jag ser det där nyllet börjar det krypa i kroppen på mig, men jag kan liksom ändå inte förmå mig att byta kanal. Uppenbarligen hyser jag någon schizofren form av fascination för denna kvinna, men jag kan inte för allt i världen förstå vad denna fascination grundar sig i. Jag har svårt att föreställa mig en mer intetsägande person än Brooke Shields. Utseendet, mimiken, de typecastade rollerna, allt är så urbota dötråkigt. Jag förstår mig inte på Brooke Shields. Är hon liksom snygg eller? Är det därför hon får synas i tv? Eller är det kanske hon själv som finansierar sina produktioner? Eller är hon helt enkelt en toppenbra skådis? Jag är alldeles för vilsen för att se klart.

1 kommentar:

  1. Typisk skådis som jag har gått mig förbi. Men visst är hon snygg?

    SvaraRadera