måndag 13 september 2010

Vem njuter mest?

Vad tycker ni om de nya stolarna i Fotbollskanalen? Jag tror att det var första gången som jag faktiskt inte noterade Patrick Ekwalls utstyrsel. Totalfokus på den fräcka inredningen. Det är kul med en så mångsidig och användbar möbel. Jag kan inte bestämma mig för vems pose jag gillar mest!



Se t ex hur Hussfelt låter den gröna tungans mjukt välvda linje lekfullt leta sig fram mellan skinkorna.
Eller Kåmarks armbåge, till synes ledigt lutad mot armstödet, medan stjärtmusklerna arbetar febrilt för att hålla balansen på den smala planka som ska bära hela hans tyngd.
Olof Lundh tycks helt klart ha tagit hem högsta vinsten i det positionslotteri jag förmodar föregick inspelningen. Men inte heller han är övertygande i sin bekvämlighet: notera hur han tvingas använda högerarmen för att fixera vänsterarmen i sitt läge, och på så sätt förhindra den från att glida ner från det sluttande stödet.

Även Kejsaren själv intar snart sin position i högsätet. Den övre avsatsen, som han framåtlutad använder som armstöd och avlastningsyta, verkar inte tillräckligt omfångsrik, och jag får känslan av att antingen ett rygg- eller fotstöd är nödvändigt för att stabilisera balansen. Om modellen nedan tillverkas i någon gräsgrön nyans, kanske det vore något för rekvisitörerna att överväga.


Om man vill hålla sig kvar vid en mer klassisk trumpetfot, finns även denna modell ute i handeln.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar